Eko-Madrid

Jag har fått känslan av att Madrid (hur det är i resten av Spanien vet jag inte) inte har så stort utbud av eko-produkter, iallafall inte i vanliga matvaruaffärer, där tror jag att Sverige är längre gånget. Vad tycker ni om utbudet av ekologiska produkter i Sverige/Spanien generellt? Och ni som bor här i Spanien, några tips om hur man handlar mer ekologiskt här?
Vi tänkte iallafall åka in till Madrid idag och kolla läget.
Rapport kommer senare !

E.


English:
I've got the feeling that Madrid does'nt have that big supply of ecologic cultivated products, all the same to not in the usual food stores, I think Sweden has gone more far there. What do you think about the supply of ecological products in Sweden/Spain in general?
We will take a look in Madrid today and check out the situation a bit.
We will report later!

Español:
He tenido el sentido que Madrid no tiene fuente tan grande de productos ecologicos, en todos casos no en supermercados regulares. Allí creo que Suecia tiene mas exito. Que penseis sobre el fuente de los productos ecologicos en Suecia/España en general?  Y vosotros que vivir aguí en España, algunos propuestas sobre como compras mas ecologico aquí?
Vamos a Madrid hoy para ver que tal!
Presentanos informe luego!

Kommentarer
Postat av: MiniJossan

Jag vet inte hur det är i Madrid, men hela spanien känns rätt efter med mycket (med tanke på att allt "nyttigt" innehåller sötningsmedel - något som sverige inte kör med så mkt längre). Här i Sverige kan jag meddela att utbudet har ökat. ICA har precis lanserat en ny I love eco kampanj med 120 varor. Pratade med en tjej från ica som sa att utbudet har ökat med 30 % hos vissa av deras leverantörer. Sen så tror jag att London är ett land som har kommit riktigt långt!

2008-04-12 @ 14:50:59
URL: http://minijossan.blogg.se
Postat av: victoria

Gillar ert koncept och att ni bryr er! För det är faktisk Vår framtid det handlar om! Så det är ju klart att 50-talisterna bryr sig så mycket, det är ju inte de som behöver bo i deras skit om 35 år!

Fortsätt blogga jag hejar på Er!

2008-04-12 @ 15:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0