Korallreven -på väg att försvinna?

image38

20% av världens korallrev är redan förstörda och 60% är svårt hotade, på grund av växthuseffekten.
Korallreven fyller inte bara funktionen att vara naturens kanske finaste mästerverk, utan de fungerar även som hem åt många tusentals olika havsarter. Vid förstörning av korallreven rubbas alltså hela vattnets ekosystem och det liv som finns där nu kommer så småningom att utrotas och snart dö ut helt.
Stödj och uppmuntra därför alla företag, organisationer och liknande som värnar och jobbar med att skydda de skadade korallreven, så att de kan återhämta sig.

H.


Bild lånad av expressen.se/klimathotet



English:
20% of the worlds coral reefs are already destroyed and 60% of them are damaged, due to the global warming.
The coral reefs doesn't only fill the function to be a masterpiece caused my nature, it is also the home for many thousands of lives in the sea. When the coral reefs get destroyed the whole ecosystem in the water gets unbalanced and the animals that lives there will exterminate and soon also die out.
So support and encourage all companies and organisations that works to protect the injured coral reefs.

Español:
20% de los arrecifes de corales en el mundo ya es destruido y 60% es dañado, debido al calentamiento climático. Los arrecifes de corales no sólo llenan la función para ser una obra maestra causó mi naturaleza, es también el hogar para muchos miles de vive en el mar. Cuándo los arrecifes de corales son destruidos el ecosistema entero en el agua consigue desequilibrado y los animales que vive allí exterminarán y pronto también desaparecerán. Así ayuda y favorece todas compañías y las asociaciones que trabaja para proteger los arrecifes de corales heridos.


Kommentarer
Postat av: Lullu

Jag älskar att snorkla och titta på korallrev, gjorde det senast i Thailand nu i Februari. Hoppas dom finns kvar när jag kommer nästa gång säger jag!

2008-04-14 @ 22:26:23
Postat av: Dennis

ÅÅ, det är sådana som ni som får en att känna hopp i denna tid. Det skrivs så mycket negativ, skönt med en seriös men rolig blogg som jag tror kan få fler delaktiga i kampen mot klimatförändringar. Tusen tack för en bra blogg och keep upp the good work! här har ni en trogen läsare. pöss

2008-04-14 @ 22:40:27
Postat av: lotta

Jag har också upplevt korallreven, det är en helt fantastisk upplevelse. Jag hoppas mina barn och barnbarn får möjlighet att uplleva dom.

2008-04-15 @ 09:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0