OBEGÅVAD KOM MED GOTT FÖRSLAG

Igår flanerade jag tillsammans med Linda längs Madrids avenyer. Vi diskuterade olika förslag som vi på senare tid funderat fram. Linda presenterade för mig, i fötroende, ett nytt konstruktivt förslag. "Borde man inte kunna bygga en kanal genom Saharaöknen" sade hon. Jag funderade ett slag och gav henne tummen upp. "I slutändan skulle det höja luftfuktigheten i detta annars så varma och sandtäckta landskap. En regnskog skulle även i sinom tid växa fram."

Jag måste erkänna mig besegrad. Det var länge jag hade misstankar om att min väninna Linda var lite efter. Inget illa menat. Somliga råkar bara vara det. Lite efter. Linda är från Skåne. Absolut inget negativt i det! Men hon är inget vidare smart. Jag tycker detta är ett bevis på hur även de mindra begåvade kan engagera sig i miljökampen.

För övrigt hoppas vi bakom Grönt är Skönt kunna presentera vår nya miljölåt inom kort.

/V.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är verkligen sant. Alla borde engagera sig efter sin egen kapacitet? DÅ skulle det verkligen bli skillnad. Ska nog börja cykla till skolan iaf en dag i veckan.

2008-04-10 @ 17:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0