Favoritfilmen hotas av miljöförstöring

Igårkväll innan jag skulle och somna låg jag och tänkte på hur sugen jag var att se på filmen Apocalypto som jag och Ellinor såg tillsammans nu i veckan. Har ni inte sett den än så se den för den är så spännande att man glömmer både tid och rum. Det är en utav mina absoluta favoritfilmer och handlar om indianer som lever i regnskogen nere i Mexico. Naturen och omgivningen utgör en stor del av filmen. Men om vi fortsätter att skövla regnskog i samma tempo som vi gör idag kan ju de där indianerna hälsa hem säger jag bara och jag kan glömma att det kommer någon uppföljare till ettan. Därför bör alla bli fadder åt ett eget litet område regnskog, precis som Ellinor och hennes familj redan är idag. Heja, heja.

B.


image25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0