Bekännelse

Idag i skolan kom jag (Ellinor) , Hannah, Isabella, Linda, Vidar och Amanda på den fantastiska idén att starta den här bloggen, för att försöka få så många läsare som möjligt och på så sätt kunna informera och motivera människor till ett mer miljövänligt beteende!

På bussen hem från skolan sitter jag och tänker på vad just jag skulle kunna göra bättre, jag hoppar av bussen och spottar ut tuggumit jag hade i munnen, på trottoaren. Vad tänkte jag ? Jag tänkte inte... Det slog mig först efter och det var verkligen en usel början på mitt miljövänligare liv. Men nu ska de bli ändring, de lovar jag. Och om de skulle hända igen ska jag snällt gå och plocka upp mitt tuggumi och slänga i närmsta papparskorg (de brukar inte vara så långt att gå)

Så tänk på detta ni med, för detta ser faktist inte fräscht ut

image4


/ E.

Summary English:

I was just about to start my new enviornment friendly life, when I, without a thought, spitted out my chewing gum, on the pavement. Not a good start. Next time this is about to happen, I will think before, and if I don't, I go pick it up and throw it in the nearest wastebasket. Think of it you to, because we don't want to have streets looking like this, right ?

Resumen Español:

Acabo de empiezo mi vida amable de medio ambiente, cuando yo, sin pensar, escupí mi chicle, en la acera. No una empieza buena. Proxima vez eso va a pasar, voy a pensar antes, y si no hacerlo, Voy a cojerlo y tirarlo en la papelera más cerca. Pensarlo tu tambíen, porque no queremos calles parecen como eso, verdad?

Kommentarer
Postat av: Katie

Riktigt smart. Fint initiativ.
Kolla in länken på min blogg och kommentera gärna vad du tycker.

2008-04-09 @ 16:55:28
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: E

Tack Katie,
Fortsätt gärna att läsa, kommentera och tipsa!

2008-04-09 @ 19:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0